اینترنت اشیا در راه ایران

اینترنت اشیا در راه ایران به گزارش عصر لینك، به نقل از ایسنا غیبی اظهار داشت: ما هر روز با محصولات نرم افزاری جدیدی مواجه‌ایم كه سخت افزار مخصوص به خود را نیز به همراه می‌آورند. برای مثال یك بازی جدید سنگین وارد بازار می گردد كه یك سیستم عامل بالاتر یا یك كارت گرافیك قوی‌ تر را می‌طلبد، بنابراین در بازار تقاضا نسبت به این محصولات سخت افزاری جدید بیشتر می‌شود و بازار نیز با عرضه بیشتر خود به آن پاسخ می‌دهد.


یك كارشناس حوزه آی تی با بیان این كه حركت به سمت فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطاتی امری اجتناب ناپذیر است، مهم‌ترین مساله‌ را در این خصوص داشتن برنامه و استراتژی مشخص ارزیابی كرد.
 
مهدی غیبی با اشاره به این كه رابطه مستقیمی بین عرضه و تقاضا در هر فضای اقتصادی وجود دارد، بیان كرد: ما هر روز با محصولات نرم افزاری جدیدی مواجه‌ایم كه سخت افزار مخصوص به خود را نیز به همراه می‌آورند. برای نمونه یك بازی جدید سنگین وارد بازار می‌شود كه یك سیستم عامل بالاتر یا یك كارت گرافیك قوی‌ تر را می‌طلبد، بنابراین در بازار تقاضا نسبت به این محصولات سخت افزاری جدید بیشتر می‌شود و بازار نیز با عرضه بیشتر خود به آن پاسخ می‌دهد.
 
وی افزود: بنابراین اگر در حال حاضر بحث اینترنت اشیاء مطرح می‌شود، خود به خود ضرورت افزایش سرعت اینترنت را از طریق تقویت زیرساخت‌های شبكه‌ای بیشتر محسوس می‌كند كه در نهایت با افزایش تقاضای مردم و فشار رسانه‌ای این مساله محقق خواهد شد.
 
این كارشناس با بیان این كه ورود فناوری‌های نوین به كشور بدون ایجاد زیرساخت‌های لازم امری بیهوده است، اظهار كرد: فرض كنید تلویزیون‌های هوشمند جدید كه امكان اتصال به اینترنت را دارند را به كشور وارد كنیم و مردم نیز تحت تاثیر فضای مصرف‌ گرایی آن را خریداری كنند، اما وقتی ظرفیت اینترنت كشور در آن حد نباشد كه بتواند این وسیله را حمایت كند، این ورود تكنولوژی جدید عملا امری بیهوده خواهد بود.
 
غیبی با بیان این كه حركت به سمت فناوری‌های نوین مخابراتی و فناوری اطلاعاتی امری اجتناب ناپذیر است، گفت: مهم‌ترین مساله در ارتباط با فناوری‌های نوین مخابراتی و اطلاعاتی داشتن برنامه و استراتژیی مشخص است. اكنون ما باید پیشاپیش به استقبال فناوری اینترنت اشیاء برویم و خود را برای برخورد مناسب با آن از طریق فرهنگ سازی مناسب آماده كنیم.
 
این روزها بحث ورود فناوری‌های جدید به كشور خیلی داغ است. در صدر این فناوری‌ها اینترنت اشیاء قرار دارد كه حوزه بسیار جذابی در حوزه فناوری‌های جدید اطلاعاتی و ارتباطاتی است. اینترنت اشیاء فناوری است كه از طریق آن امكان كنترل وسائل منزل از راه دور فراهم می شود، تصور كنید وقتی در یك روز گرم تابستانی در راه منزل هستید برای خنك شدن خانه تان در هنگام ورودتان گوشی همراه خود را روشن و كولرتان را روی درجه خیلی خنك تنظیم كنید!؟
 
اصطلاح «اینترنت اشیاء» اولین بار توسط كوین اشتون در سال 1999 بكار برده شد و برای نخستین بار توسط انتشارات مؤسسه MIT به دنیا معرفی گردید. اینترنت اشیاء به معنی یك شبكه جهانی از اشیاء مرتبط كه هر یك دارای آدرس مختص به خود بوده، است كه بر اساس قراردادهای استاندارد شده‌ای با یكدیگر در ارتباط هستند. این سیستم جدید كنترل از راه دور و كنترل هوشمند اشیا و دستگاه‌ها امروزه در كشورهای توسعه یافته در سیستم‌های اداری و همچنین وسایل منزل بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد اما هنوز در ایران مقدمات استفاده از آن به صورت تجاری فراهم نشده است.
1396/04/21
19:03:30
5829
5.0 / 5
تگهای مطلب: اینترنت , وبسایت
این پست عصر لینک را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
asrelink.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عصر لینك محفوظ است

عصر لینك

معرفی وبسایتهای خوب