راههای مقابله با دزدی وای فای

راههای مقابله با دزدی وای فای عصر لینك: اگر وای فای خویش را به درستی ایمن نكنید، این امكان را برای دیگران فراهم می كنید كه از آن استفاده كنند؛ درصورتی كه می توانید وای فای خویش را با اعمال روش هایی در برابر این افراد ایمن نگه دارید.


به گزارش عصر لینك به نقل از ایسنا، اینترنت از زمان شروع به كار خود راه درازی را طی كرده است و این مورد به محققان نخبه و اختصاصی دانشگاه محدود نمی گردد. هم اكنون اینترنت در تلفن های همراه و تعداد بسیار زیادی از خانه ها، محل های كار و حتی كافه ها، فرودگاه ها، ایستگاه های راه آهن و همه جا وجود دارد.

با جهش در تعداد روترهای وای فای در طول سال ها، اگر وای فای خویش را به درستی ایمن نكنید، برای فرد دیگری امكان پذیر است كه از آن استفاده نماید. اما چطور امكان دارد فردی با وای فای شما آشنا و از آن استفاده كند؟

اتصال به اینترنت كند

آیا شما یك ارتباط اینترنتی آهسته را تجربه می كنید؟ یا سرعت اینترنت به صورت قابل توجهی كاهش یافته است؟ در حالیكه دلایل مختلفی پشت یك ارتباط آهسته وجود دارد، درست مانند مشكلات مربوط به سرور، كه یك دیوار بتنی بزرگ می تواند سیگنال ها را آهسته كند، در غیر این صورت امكان دارد كسی به اینترنت شما متصل شده و اینترنت شما را به اشتراك گذاشته باشد.

از میان لیستی از ابزار متصل به درگاه عبور می كند

هر دستگاهی كه با سیستم خصوصی شما ارتباط داشته باشد، یك آدرسIP و آدرسMAC دارد. آن ها امكان دارد یك نام دل خواه مانند كامپیوتر ABC داشته باشند (كه توسط مالك نامیده می شود) و می تواند در لیست دستگاه های متصل با استفاده از تنظیمات سوییچ پیدا شود. بنابراین، درصورتی كه شما یك نام ناآشنا را در سیستم خود پیدا می كنید كه تشخیص نمی دهید، به احتمال زیاد، همان فرد متجاوز است!

در این گزارش راه هایی برای ایمن سازی شبكه اینترنت بی سیم آورده شده است.

از یك پسورد طولانی و پیچیده استفاده كنید: پروتكلWPA۲ یك برنامه رمزگذاری است و برای حفاظت از وای فای دسترسی دارد. پروتكل WPA۲ جدیدتر و امن تر از پروتكل های چیده شده مانند WPA، WEP و غیره است. بعنوان یك كاربر، شما فقط نیاز به تنظیم امنیت WPA۲ در روتر و اطمینان از آن با یك رمز عبور قوی دارید. بر مبنای اطلاعات سایت پلیس فتا، بدیهی است، تولید یك رمز عبور طولانی و پیچیده می تواند كاری خسته كننده باشد، اما باید از این بابت اطمینان حاصل كنید كه این رمز را به یاد می آورید و شخص دیگری هم نمی تواند آن را حدس بزند.

اطلاعات ورود به روتر را تغییر دهید: اغلب روترهای وای فای دارای دو آدرسIP هستند: ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ یا ۱۹۲.۱۶۸.۲.۱ و از هر مرورگر قابل دسترسی هستند. اغلب روترها با اصطلاح 'root' و 'administrator' بعنوان ورود به سیستم و كلمه عبور و با یك بار وارد شدن وارد می شوند. شما به تنظیمات روتر می روید، از آنجائیكه ورود به سیستم آسان است با عنایت به اینكه كلید رمز بسیار رایج است، هر كسی می تواند تنظیمات روتر خویش را دریافت كند. برای حفظ این موضوع، جزئیات ورود به سیستم روتر را به گزینه دیگری غیر از «admin» تغییر دهید.

مخفی كردنSSID روتر: یك راه قدرتمند برای محافظت از سیستم این است كهSSID سوئیچ را پنهان كنید. این مورد تضمین می نماید كه فقط یك سیستم قابل اتصال نیست. شما باید آدرس را به صورت فیزیكی وارد كنید.

با استفاده از نرم افزار نظارت: نرم افزارهایی وجود دارند كه می توانید از آن ها استفاده كنید، تا زمانی كه یك نفر تلاش می كند با وای فای شما ارتباط برقرار كند، به شما اخطار دهند. گوگل نام این نرم افزار را پیدا می كند.




1397/06/21
14:08:33
4606
5.0 / 5
تگهای مطلب: ابزار , اینترنت , سیستم , كاربر
این پست عصر لینک را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
asrelink.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عصر لینك محفوظ است

عصر لینك

معرفی وبسایتهای خوب