سلب امتیاز سیم كارت به دلیل عدم پرداخت قبض موبایل

سلب امتیاز سیم كارت به دلیل عدم پرداخت قبض موبایل به گزارش عصر لینك مشتركان اپراتورهای همراه برای اینكه به رویه های قطع بدهی دچار نشوند، لازم است صورتحساب تلفن همراه خویش را به موقع پرداخت كنند. در غیر این صورت عدم پرداخت می تواند به سلب امتیاز سیم كارت منجر گردد.


به گزارش عصر لینك به نقل از ایسنا، قطع شدن خط موبایل در صورتی كه كاربر به پرداخت بدهی خود اقدام نكند، امری است كه امكان دارد برای هر یك از مشتركان خطوط دائمی رخ دهد. اپراتورها مجاز هستند طبق ساختاری كه البته از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نظر گرفته شده، با مشتركان بدهكار برخورد و خط آنها را قطع كنند و یا اگر این عدم پرداخت ادامه داشته باشد، به سلب امتیاز از خط اقدام كنند.

شرایط پرداخت خطوط دائمی همراه اول
پیامك صورتحساب هر ماه، سوم تا چهارم ماه بعد برای كلیه مشتركان ارسال می گردد. مهلت پرداخت صورت حساب، هم ۲۱ هر ماه است. در صورت عدم پرداخت قبض طی دو دوره متوالی، ۷۲ ساعت مانده به مهلت پرداخت، اخطار قطع برای مشترك ارسال و بعد از آن در صورت عدم پرداخت بدهی، خط تلفن قطع یكطرفه آخر دوره خواهد شد. همینطور بعد از رسیدن صورت حساب میان دوره به ۸۰ درصد ودیعه، پیامك اطلاع رسانی ارسال و در ۱۰۰ درصد ودیعه، خط قطع یك طرفه میان دوره می گردد. ودایع خطوط متفاوت بوده و هم اكنون برخی خطوط مشمول طرح افزایش سقف اعتبار قطع هستند.

با توجه به نوع قطع آخر دوره یا میان دوره، دو هفته تا یكسال بعد خط قطع دوطرفه می گردد. بلافاصله بعد از قطع دو طرفه، نامه اخطار سلب امتیاز با مهلت یك ساله برای مشترك ارسال می گردد. در نهایت در صورت عدم پرداخت بدهی، بر مبنای مصوبه ۲۰۷ رگولاتوری خط سلب امتیاز می گردد.
در صورت عدم پرداخت، وصول مبلغ بدهی با استفاده از مجاری قانونی پیگیری می گردد. اگر مشترك یا وكیل قانونی به پرداخت دیون خود اقدام كند و تقاضای برقراری مجدد تلفن همراه سلب امتیاز شده را داشته باشد، در صورتی كه شماره مشترك به كسی واگذار نشده باشد، با دریافت هزینه دائری مجدد در اولویت واگذاری قرار خواهد گرفت.

شرایط پرداخت خطوط دائمی ایرانسل
مشتركان ایرانسل با ارسال یك پیامك بدون متن به شماره ۵۴۵۵ می توانند از خلاصه صورت حساب دوره گذشته آگاه شوند و هم برای دریافت صورت حساب با استفاده از ایمیل، وارد پورتال كنترل حساب اینترنتی (ecare) شده و گزینه دریافت قبض را انتخاب كنند و یا با ارسال پیامك بدون متن به شماره ۵۴۵۹، از دوره های آتی صورت حساب خویش را به صورت پیامكی دریافت كنند.
در صورتی كه مبلغ صورت حساب برای كاربران دائمی ایرانسل، بیشتر از ۱۲هزار تومان باشد، قبض كاغذی به نشانی پستی مندرج در پرونده ارسال خواهد شد. همینطور مشتركان ایرانسل می توانند با استفاده از اپلیكیشن و نسخه تحت وب «ایرانسل من» همواره میزان كاركرد خط خویش را با جزئیات شفاف ملاحظه و از همان طریق نسبت به پرداخت صورت حساب به صورت اینترنتی اقدام كنند.
پس از صدور صورت حساب، در صورت تمام نشدن حد اعتبار موجود، كاربران تا روز ۲۸ ماه های فرد (فروردین، خرداد، مرداد، مهر، آذر و بهمن) مهلت پرداخت دارند. در صورت حساب های جدید، كاربران می توانند حداكثر تا سه دوره و تا مبلغ ۲۰ هزار تومان پرداخت را به تعویق بیندازند.
در صورتی كه مشترك تا مهلت مقرر صورت حساب را پرداخت نكند، بعد از چهار روز خط ایرانسل دائمی به طور خودكار به حالت تعلیق یك طرفه درخواهد آمد. بعد از گذشت ۵۷ روز از تعلیق یك طرفه و عدم پرداخت مبلغ، خط به طور خودكار به حالت تعلیق كامل (دو طرفه) در خواهد آمد. اگر بعد از گذشت ۱۴۰ روز از صدور صورت حساب (۵۱ روز بعد از قطع دوطرفه)، اقدام به تسویه حساب نشود، شركت ایرانسل مجاز است شماره تلفن همراه مشترك را از شبكه حذف و امتیاز مالكیت را سلب كند.


 

1396/07/22
14:44:47
5.0 / 5
6661
تگهای مطلب: اپراتور , اینترنت , وب , موبایل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
asrelink.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عصر لینك محفوظ است

عصر لینك

معرفی وبسایتهای خوب