حفظ حریم خصوصی یك اولویت همگانی

حفظ حریم خصوصی یك اولویت همگانی عصر لینك: حفظ حریم خصوصی هم اكنون یكی از مهم ترین نگرانی های عمومی در حوزه IT و فضای مجازی است، این نگرانی ها امروزه پیش از وجود اعتمادبه نفس در رهبران و مسئولین اجتماعی شركت های بزرگ، خطرات و صدمه های رانندگی و... است. امنیت سایبری ˮنه تنها یك راهبرد امنیتی مخفی است، بلكه بخشی از موفقیت یا شكست یك شركت در عرصه فناوری جهانی است.


به گزارش عصر لینك به نقل از ایسنا، بر مبنای جدیدترین گزارش های آماری، امروزه حفظ داده های كاری كاربران و اطلاعات خصوصی آن ها دارای بالاترین اولویت برای مسئولان شركت ها هستند.
بیش از نیمی از افراد شركت كننده در نظرسنجی كه توسط اداره بین المللی مركز نوآوری جهانی ( CIGI ) انجام شده، اظهار كردند كه آن ها امسال بیش از سال های گذشته نگران امنیت اطلاعات خصوصی و مالی خود هستند.
با گرایش روزافزون فروش تجهیزات اینترنتی و الكترونیكی اداره آمار آمریكا تخمین زده است كه فروشگاه های اینترنتی كه به خرده فروشی به صورت پرداخت آنلاین اقدام می كنند، در سال ۲۰۱۷ به صورت میانگین ۱۱۹ میلیارد دلار نقل وانتقال مالی در برداشته كه این شامل دسترسی این واحدهای فروش به طیف وسیعی از اطلاعات خصوصی و مالی (شامل آدرس محل سكونت، شماره كارت اعتباری و...) مردم است.
درواقع، ۶۰ درصد پاسخ دهندگان به نظرسنجی كه توسط Harris از طریق" تحقیقات امنیتی آی بی سی و امنیت شخصی"، در IBM انجام شده اظهار كردند از نظر آن ها از بین رفتن اطلاعات شخصی و كاری آن ها بدتر از وقوع یك جنگ می تواند زیان بار باشد.
این نظرسنجی نشان داد كه ۷۸ درصد از مردم آمریكایی، سیاست های حفظ حریم خصوصی داده ها را از اولویت های"بسیار مهم" می دانند، این در شرایطی است كه فقط ۲۰ درصد آن ها به سازمان هایی كه اطلاعات شخصی و خصوصی آن ها را ذخیره و نگهداری می كنند اعتماد كامل دارند.
همینطور طبق این نظرسنجی تصمیم گیری های حوزه امنیت سایبری هم اكنون پرهزینه ترین جنبه های مالی را به سازمان ها و شركت ها تحمیل می كند كه این نشان از نیاز روزافزون به سرمایه گذاری در حوزه استراتژی های حفاظت از اطلاعات است.

بر مبنای اطلاعات سایت پلیس فتا، نگرانی های عموم مردم در حوزه امنیت اطلاعت خصوصی شان كاملاً منطقی و به جا است زیرا بعضی از سازمان هایی كه برای رعایت مقررات حفظ حریم خصوصی عمومی (GDPR) پیش قدم هستند و این استاندارد را درگذشته اعمال كرده بودند، در جدیدترین به روزرسانی ها و تغییرات ساختاری خود این حمایت ها كه شامل مقررات GDPR هم هست را برای كاربرانی كه خارج از اتحادیه اروپا (EU) زندگی می كنند، حذف كرده اند و این كاربران را از چتر حمایتی خود خارج كرده اند كه این رویدادها به نوبه خود می تواند بر نگرانی های كاربران دامن بزند.

به قول جان كلی، معاون مدیر ارشد راهبردی شركت آی بی آم، به صورت فزاینده، ما امروزه شاهد شركت های بین المللی و خصوصی در سراسر جهان هستیم كه هدف آن ها عرضه خدمات خصوصی به مصرف كنندگان و كاربران است. ازاین رو برای حفظ حریم خصوصی كاربران نیاز به همكاری امن بین این شركت ها و به طبع آن دولت ها و سازمان های امنیتی بین المللی است تا اطلاعات خصوصی كاربران در معرض خطر قرار نگیرد.

نظرسنجی های IBM نشان دهنده افزایش انتظارات كاربران در حوزه امنیت است. همینطور ۷۵ درصد از كاربران تمایلی به خرید و دریافت خدمات از فروشگاه های و مؤسساتی كه راهبرد امنیتی مشخصی در حوزه امنیت اطلاعات خصوصی كاربران در پیش نگرفته اند ندارند. طبق این نظرسنجی عموم مردم اعتقاددارند سوددهی و رجوع كاربران به این مؤسسات و شركت ها وابسته به اولویت حفظ حریم خصوصی كاربران دارد.

با این وجود كلیه اخبار در مورد این نوع كسب وكارها (شركت های مجازی) بد نیست؛ ۶۳ درصد از شركت كنندگان نظرسنجی صورت گرفته اظهار داشتند كه به سازمان ها در این حد اعتماد می كنند كه در صورت بروز حمله سایبری یا سرقت اطلاعاتشان آن ها می توانند اطلاعات كاربران را حفظ كنند و این در شرایطی است كه ۵۹ درصد از شركت كنندگان گفته اند كه به شركت ها و سازمان های خصوصی و دولتی كه مجوز دارند قابل اعتماد هستند.

این در حالی است كه، ۷۰ درصد از كاربران جهانی كه خدمات مجازی دریافت می كنند، گفتند كه وقت آن رسیده است دولت ها و قانون گذاران با عنایت به اینكه "مؤسسات و شركت های خصوصی به تنهایی قادر به تأمین این امنیت نیستند" در این زمینه گام بردارند.

راجر كای، تحلیلگر فناوری اطلاعات در پستی در وبلاگ خصوصی خود گفته كه برای مقابله دائمی و به روز با تهدیدات در این حوزه، " دولت ها در سراسر جهان، باید بین فعالان حوزه صنعت فناوری و مشتریان همكاری و پیوند دائمی تولید كنند.

علاوه بر این، ۶۹ درصد شركت كنندگان در این نظرسنجی گفته اند كه باوجود این مشكلات ارتباطات سریع و خدمات مجازی جزو مهم ترین حوزه های زندگی آن ها در عصر حاضر است، و این درحالی كه ۶۷ درصد شركت كنندگان معتقدند كه شركت ها و سازمان ها در صورت حفظ امنیت داده ها باید هزینه خدمات حفاظتی شخص ثالث را از مصرف كنندگان دریافت كنند. در ایالات متحده، دوسوم از كاربران و مصرف كنندگان معتقدند، حفظ اطلاعات و دفاع از حریم خصوصی كاربران از مهم ترین سیاست های داخلی دولت ها و سازمان های امنیتی است.





1397/02/14
14:44:54
5.0 / 5
4666
تگهای مطلب: اینترنت , خدمات , سایبر , كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
asrelink.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عصر لینك محفوظ است

عصر لینك

معرفی وبسایتهای خوب