ردیابی موشک های مافوق صوت با سنسورهای فضایی

ردیابی موشک های مافوق صوت با سنسورهای فضایی به گزارش عصر لینک، ایالات متحده نخستین ردیابی موشک مافوق صوت را با سنسورهای فضایی آزمایش می کند و در آزمایش های آتی توانایی این فناوری را در عرضه اخطار اولیه و هدف گیری دقیق تهدیدات مافوق صوت ارزیابی خواهد نمود.


به گزارش عصر لینک به نقل از ایسنا، آژانس دفاع موشکی ایالات متحده(MDA) اعلام نموده است که می خواهد ماهواره های فضایی خویش را مجهز به سنسورهای ردیابی موشک های مافوق صوت کند.
قابل ذکر است که آمریکا سنسور فضایی ردیابی مافوق صوت و بالستیک(HBTSS) را در فوریه سالجاری در مدار زمین مستقر کرد.
سنسور فضایی ردیابی مافوق صوت و بالستیک(HBTSS) بگونه ای طراحی شده است که آژانس دفاع موشکی ایالات متحده را قادر می سازد تا در مورد شلیک موشک های مافوق صوت احتمالی اخطار اولیه دریافت کند.
هم اکنون، سیستم های زمینی باآنکه پیچیده هستند، اما به علت انحنای زمین و ماهیت مسیرهای پرواز موشک های مافوق صوت با محدودیت مواجهند.
بنابراین حسگرهایی که در مدار زمین قرار دارند، دیدی بدون مانع خواهند داشت که امکان رهگیری دقیق و بموقع را فراهم می کنند.
آژانس دفاع موشکی ایالات متحده بعنوان عامل اجرایی وزارت دفاع برای دفاع در مقابل تسلیحات مافوق صوت عمل می کند. این کشور درحال رقابت برای جلوتر بودن از تلاشهای توسعه فناوری مافوق صوت در کشورهای روسیه و چین است.
کارشناسان می گویند، ردیابی موشک های مافوق صوت از فضا امری ضروریست تا به رهگیرها و موشک های پدافند زمان بیشتری برای انهدام آنها داده شود.
فضا، مکانی برای ردیابی موشک های مافوق صوت
ژنرال هیث کالینز در یک جلسه در مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی در تاریخ ۶ ژوئن توضیح داد که چالش اصلی موشک های مافوق صوت اینست که آنها پیش از شناسایی باردیگر وارد جو می شوند و به علت سرعت بالای آنها یک پنجره زمانی بسیار کوتاه برای شناسایی آنها باقی می ماند.
وی ادامه داد: ازاین رو به جای شناسایی از پایین، رصد از بالا(فضا) برای یافتن و ردیابی یک موشک مافوق صوت منطقی است. این همان چیزی است که سنسور فضایی ردیابی مافوق صوت و بالستیک عرضه می دهد.
باآنکه تاریخ مشخصی برای نخستین آزمایش این سیستم اعلام نشده است، اما ژنرال کالینز تصریح کرد که این آزمایش تا یک هفته دیگر صورت خواهد گرفت.
این آزمایش شامل یک هدف ساختگی است که با سرعت های مافوق صوت در میدان دید ماهواره ها حرکت می کند.
ژنرال کالینز اظهار داشت که این آزمایش، حساسیت، بموقع بودن واکنش و دقت سیستم HBTSS را ارزیابی می نماید و به صورت بالقوه تغییرات را اطلاع رسانی می کند یا اثربخشی سیستم را تایید می کند و در نهایت به برنامه های آینده آژانس توسعه فضایی کمک می نماید.
ردیابی فقط نیمی از داستان است
آزمایش دوم برای اواخر سال بعد برنامه ریزی شده است.
ژنرال کالینز می گوید: این آزمایش ها گام هایی کلیدی در توانایی ما برای اثبات این مورد هستند که می توانیم یک حلقه کنترل آتش مافوق صوت را از فضا کنترل نماییم.
وی ادامه داد: ما درحال کار با آژانس توسعه فضایی هستیم و آنها درحال برنامه ریزی حسگرهایی شبیه HBTSS در قسمت های آینده معماری فضایی جنگ افزارهای تکثیر شده خود هستند تا آغاز به پر کردن شکاف ردیابی تسلیحات مافوق صوت کنند.
با این وجود، تشخیص و ردیابی تنها بخشی از چاره است. توانایی رهگیری فیزیکی و انهدام موشک های مافوق صوت هم به همان اندازه مهم می باشد.
کالینز توضیح داد که آژانس دفاع موشکی ایالات متحده بر روی یافتن قابلیت های کوتاه مدت جایگزین برای رهگیرها متمرکز است، چونکه هدف آن توسعه هرچه سریع تر آنهاست. کنگره از این آژانس می خواهد تا آمادگی میدانی رهگیر جدید را تسریع بخشد.



1403/03/22
10:51:53
148
0.0 / 5
تگهای مطلب: سیستم , فناوری
این پست عصر لینک را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
asrelink.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عصر لینك محفوظ است

عصر لینك

معرفی وبسایتهای خوب