عبور کاربران پنجره ملی خدمات دولت هوشمند از مرز 22 میلیون نفر

عبور کاربران پنجره ملی خدمات دولت هوشمند از مرز 22 میلیون نفر عصر لینک: به گزارش عصر لینک، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند توانسته است ارائه خدمات الکترونیکی پرکاربرد سازمان های دولتی و دستگاههای اجرایی را با یک مرتبه احراز هویت برای اقشار مختلف مردم فراهم کند؛ بگونه ای که آمارهای واصله تا پایان ماه تیر نشان داده است تعداد کاربران پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، بیشتر از ۲۲ میلیون نفر است.



به گزارش عصر لینک به نقل از ایسنا، همچون اهداف دولت سیزدهم میتوان به شکل گیری دولت هوشمند اشاره نمود که بدون رجوع حضوری، به صورت برخط و بدون ارسال هرگونه مدرکی قابل دریافت باشد. ازاین رو این دولت اقدامات بسیاری در این حوزه برداشته و آنرا به یک تکلیف قانونی برای همه دستگاه ها تبدیل نموده است.

در همین رابطه اخیرا مجید فولادیان- مدیر کل پایش و نظارت بر پیاده سازی دولت الکترونیکی- ضمن اشاره به نقش پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در فراهم کردن خدمات الکترونیکی مورد نیاز مردم اظهار نمود: بیشتر از ۱۸ ماه از شروع به کار پنجره ملی خدمات دولت هوشمند می گذرد و این سامانه توانسته است، عرضه خدمات الکترونیکی پرکاربرد سازمان های دولتی و دستگاههای اجرایی را با یک مرتبه احراز هویت برای اقشار مختلف مردم فراهم کند؛ به صورتی که آمارهای واصله تا پایان ماه تیر نشان می دهد، تعداد کاربران پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، بیشتر از ۲۲ میلیون نفر است.

وی میزان فراخوانی سرویس ها را نشانه استقبال مردم در استفاده از خدمات پنجره ملی و رفع نیازهای آنها دانست و اظهار داشت: میزان کل فراخوانی سرویسهای مستقیم، سامانه های ملی و استانی از آغاز فعالیت تا پایان تیرماه، انجام بیشتر از یک میلیارد استعلام بوده است. به عبارت دیگر، میزان فراخوانی خدمات در این پنجره نشان می دهد، مردم بیشتر از یک میلیارد بار برای رفع نیازهای خود به سراغ خدمات و استعلامات این پنجره رفته اند.

طبق اعلام سزمان فناوری اطلاعات ایران، فولادیان وضعیت رتبه بندی دستگاه ها با بیشترین آمار فراخوانی را چنین تشریح کرد: در تیرماه سالجاری، بیشترین فراخوانی سرویس ها در ارتباط با وزارت آموزش و پرورش بوده است. به صورتی که میزان فراخوانی و استفاده کاربران از سرویسهای این وزارت خانه در یک روز به بیشتر از ۱۸ میلیون رجوع رسیده است. بعد از آن، وزارت راه و شهرسازی و سازمان تأمین اجتماعی با بیشترین آمار رضایت مردمی و فراخوانی سرویس بالا در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ماه گذشته از رکورد تعداد استفاده از این سامانه توسط کاربران اطلاع داد. طبق گفته وی برپایه آمارهای موجود در این سامانه، تعداد کاربرانی که طی ۲۴ ساعت از پنجره ملّی خدمات دولت هوشمند (my.gov.ir) بهره برده بودند به بیشتر از ۱۶ میلیون نفر رسید که در نوع خود رکورد بی نظیری به حساب می آید.





منبع:

1402/05/09
08:02:29
0.0 / 5
241
تگهای مطلب: آموزش , الكترونیك , خدمات , دولت الكترونیك
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
asrelink.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عصر لینك محفوظ است

عصر لینك

معرفی وبسایتهای خوب