گوگل به محدود کردن تبلیغات در یوتیوب رضایت داد

گوگل به محدود کردن تبلیغات در یوتیوب رضایت داد گوگل بی سر و صدا بخش تبلیغات حساس را به روز کرده و الان علاوه بر الکل و شرط بندی، شامل چهار مبحث دیگر شده است.



به گزارش عصر لینک به نقل از ایسنا، این به معنای آن است که کاربران می توانند قرار گرفتن در معرض مشاهده تبلیغات در ارتباط با موضوع هایی شامل دوست یابی، نگهداری از کودک، حاملگی و کاهش وزن را در یوتیوب محدود کنند. هدف از دادن این کنترلها به افراد، توانایی پشتیبانی از خودشان درباره موضوعات آزاردهنده است.

اگر کاربری بخواهد این کنترلها را فعال کند، باید به انتهای بخش تنظیمات تبلیغات در حساب گوگل خود رجوع کند. پس از "تاپیک"، دکمه "مشاهده کمتر" (See fewer) دیده می شود. فعال کردن این گزینه، قابلیت فیلتر تبلیغات در این موضوعات را امکان پذیر می کند.

البته این فیلترها در مرحله آزمایشی بتا و منحصر به ویدئوهای یوتیوب و تبلیغات هدفمند برنامه گوگل ادز هستند و نتایج جست و جوی گوگل را فیلتر نمی کنند. صفحه پشتیبانی تبلیغات گوگل، درباره نحوه عملکرد این فیلتر شفاف سازی بیشتری می کند. این فیلتر مانع از آن می شوند که تبلیغات کنندگان، تبلیغات شخصی سازی شده را نمایش دهند.

کارین هانسی، مدیر امور حریم خصوصی و اعتماد گروه محصول گوگل به واشنگتن پست اظهار داشت: این پنج مبحث به سبب نتایج نظرسنجی که گوگل از کاربران انجام داده بود، انتخاب شدند.

فیلترهای الکل و شرط بندی، اواخر سال ۲۰۲۰ عرضه شدند و از آن زمان در مرحله بتا بوده اند. گوگل به ادامه بهبود این فیلترها علاقه نشان داده است اما مشخص نیست آیا فیلترهای مذکور بالاخره به نتایج جست و جو راه پیدا می کنند یا خیر.

بر اساس گزارش رویترز، دموکرات ها در مجلس و سنای آمریکا لایحه ای را تدوین کرده اند که تبلیغات هدفمند را برای همیشه ممنوع می کند. گوگل از این انتقاد آگاه بوده و حتی پست تنظیمات تبلیغات ۲۰۲۰ خویش را با صحبت درباره شفافیت و کنترل کاربر شروع کرد.





منبع:

1401/02/12
09:07:41
0.0 / 5
587
تگهای مطلب: كاربر , گوگل , وب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
asrelink.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عصر لینك محفوظ است

عصر لینك

معرفی وبسایتهای خوب