رگولاتوری خبر داد؛

زمان رسیدگی به شكایات ICT در آذربایجان غربی و شرقی كم شد

زمان رسیدگی به شكایات ICT در آذربایجان غربی و شرقی كم شد عصر لینك: مدیركل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه آذر ( استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل) از كاهش میانگین زمان رسیدگی به شكایات مردمی در حوزه ICT در این منطقه آگاهی داد.


به گزارش عصر لینک به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حمید فاضلی اظهار داشت: امسال به سبب شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی، میزان استفاده از ارتباطات ثابت، سیار و به دنبال آن میزان شکایات در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (سامانه ۱۹۵) افزایش یافته است. با این وجود در حوزه ارتباطات سیار، میانگین زمان رسیدگی به شکایات از ۲۴ روز به دو روز و در حوزه ارتباطات ثابت نیز از ۱۰ روز به سه روز کاهش یافته است و در این بخش رشد ۷۰ درصدی داشته ایم. وی پایش کیفیت ارتباطات در مناطق روستایی استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل را یکی دیگر از اقدامات منطقه آذر رگولاتوری دانست و اظهار نمود: حدود ۲۹۵ روستا در حوزه خدمات ثابت پایش و موارد قطعی ارتباط نیز شناسایی شده اند. مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه آذر با اشاره به اینکه سرقت کابل و فرسوده شدن سیستم های مخابراتی از دلیلهای اصلی قطعی شبکه در مناطق روستایی است، اظهار داشت: بعد از این پایش، با پیگیری های این اداره کل، موارد قطعی شناسایی شده، درحال پیگیری است. فاضلی بیان کرد: علاوه بر این، بر طبق فاکتورهای تعریف شده در مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مانند شاخص میزان برقراری موفقیت آمیز مکالمه، سطح و کیفیت سیگنال پوشش رادیویی و... در ۴۹۴ روستا، درایو تست انجام و ۱۳۱ مورد قطعی و اختلال شبکه شناسایی شده است که با پیگیری های اداره کل منطقه و بهینه سازی اپراتورها ۱۰۷ مورد از این اختلال ها رفع شده است. موارد باقیمانده نیز از طرف این اداره کل و دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری در حال پیگیری است. وی در تشریح چگونگی بهینه سازی اپراتورها عنوان کرد: منظور از بهینه سازی، تغییر موقعیت جغرافیایی ایستگاه و بالابردن توان یا ارتفاع ایستگاه ها و... است. پس از بهینه سازی شبکه و رفع قطعی، درایو تست جدیدی در همان منطقه انجام و کیفیت شبکه بررسی شده و با اپراتورهایی هم که اشکلات شبکه خودرا رفع نکرده اند، بر طبق مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برخورد می شود.


منبع:

1399/08/23
13:09:40
964
5.0 / 5
تگهای مطلب: اپراتور , خدمات , سیستم , فناوری
این پست عصر لینک را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
asrelink.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عصر لینك محفوظ است

عصر لینك

معرفی وبسایتهای خوب