رگولاتوری خبر داد؛ زمان رسیدگی به شكایات ICT در آذربایجان غربی و شرقی كم شد عصر لینك: مدیركل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه آذر ( استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل) از كاهش میانگین زمان رسیدگی به شكایات مردمی در حوزه ICT در این منطقه آگاهی داد. به گزارش عصر لینک به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حمید فاضلی اظهار داشت: امسال به سبب شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی، میزان استفاده از ارتباطات ثابت، سیار و به دنبال آن میزان شکایات در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (سامانه ۱۹۵) افزایش یافته است. با این وجود در حوزه ارتباطات سیار، میانگین زمان رسیدگی به شکایات از ۲۴ روز به دو روز و در حوزه ارتباطات ثابت نیز از ۱۰ روز به سه روز کاهش یافته است و در این بخش رشد ۷۰ درصدی داشته ایم. وی پایش کیفیت ارتباطات در مناطق روستایی استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل را یکی دیگر از اقدامات منطقه آذر رگولاتوری دانست و اظهار نمود: حدود ۲۹۵ روستا در حوزه خدمات ثابت پایش و موارد قطعی ارتباط نیز شناسایی شده اند. مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه آذر با اشاره به اینکه سرقت کابل و فرسوده شدن سیستم های مخابراتی از دلیلهای اصلی قطعی شبکه در مناطق روستایی است، اظهار داشت: بعد از این پایش، با پیگیری های این اداره کل، موارد قطعی شناسایی شده، درحال پیگیری است. فاضلی بیان کرد: علاوه بر این، بر طبق فاکتورهای تعریف شده در مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مانند شاخص میزان برقراری موفقیت آمیز مکالمه، سطح و کیفیت سیگنال پوشش رادیویی و... در ۴۹۴ روستا، درایو تست انجام و ۱۳۱ مورد قطعی و اختلال شبکه شناسایی شده است که با پیگیری های اداره کل منطقه و بهینه سازی اپراتورها ۱۰۷ مورد از این اختلال ها رفع شده است. موارد باقیمانده نیز از طرف این اداره کل و دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری در حال پیگیری است. وی در تشریح چگونگی بهینه سازی اپراتورها عنوان کرد: منظور از بهینه سازی، تغییر موقعیت جغرافیایی ایستگاه و بالابردن توان یا ارتفاع ایستگاه ها و... است. پس از بهینه سازی شبکه و رفع قطعی، درایو تست جدیدی در همان منطقه انجام و کیفیت شبکه بررسی شده و با اپراتورهایی هم که اشکلات شبکه خودرا رفع نکرده اند، بر طبق مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برخورد می شود. منبع: عصر لینك 1399/08/23 13:09:40 964 5.0 / 5 تگهای مطلب: اپراتور , خدمات , سیستم , فناوری این پست عصر لینک را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط توسعه تایر هوشمندی که با خودرو حرف می زند! دیسکورد در روسیه و ترکیه مسدود شد وزیر ارتباطات: گشایش در فیلترینگ با نگاه کارشناسی اتفاق می افتد ترکیب کشاورزی با انرژی خورشیدی برای رسیدن به انتشار صفر کربن اضافه شدن تصاویر ماهواره ای به سامانه جامع پایش محیط زیست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۷ بعلاوه ۴