طبق آمار رگولاتوری؛ ۷۰ هزار سیمكارت مزاحم پیامكی در ۳ ماه قطع شد عصر لینك: اجرای سیاست قطع خطوط موبایلی كه اقدام به ارسال پیامك های تبلیغاتی می كنند سرعت یافته و رگولاتوری در عرض 3 ماه گذشته بیش از 70 هزار سیمكارت مزاحم پیامكی را مسدود كرده است. به گزارش عصر لینک به نقل از مهر، در صورتیکه تا آخر سال ۹۸ آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از قطع ۲۴۰ هزار سیمکارت مزاحم پیامکی حکایت داشت الان با تسریع این روند، در کمتر از ۳ ماه گذشته، این آمار به قطع ۳۱۰ هزار سیمکارت منجر گردیده است. برخورد با موضوع تبلیغات پیامکی از حدود ۱.۵ سال قبل در چارچوب مسدود سازی سیمکارت های شخصی که پیامک های مزاحم تبلیغاتی ارسال می کنند، دنبال می شود و تا آخر سال ۹۸ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حدود ۲۴۶ هزار سیمکارت را به این علت مسدود کرد. اجرای سیاست قطع خطوط موبایلی که اقدام به ارسال پیامک های تبلیغاتی می کنند، از بهمن ماه سال ۹۷ و طبق دستور رئیس جمهور در دستور کار رگولاتوری قرار گرفت. بااینکه بیش از ۳۱۰ هزار سیمکارت تابحال به سبب این تخلف مسدود شده است، اما شواهد نشان میدهد که مشترکان تلفن همراه همچنان از دریافت پیامکهای تبلیغاتی ناخواسته گلایه مندند و این سیاست، مشکل را به صورت ۱۰۰ درصد حل نکرده است. با این وجود شواهد نشان میدهد که روند برخورد با متخلفان سرعت یافته است. کاربرانی که از دریافت پیامکهای تبلیغاتی که با شماره های شخصی برای آنها ارسال می شوند ناراضی هستند، می توانند بوسیله سامانه دستوری «ستاره ۸۰۰ مربع» شماره هایی که این پیامک ها را ارسال کرده اند به رگولاتوری اعلام کنند. مطابق با آمار رگولاتوری، بیشترین اعتراضات از پیامک های تبلیغاتی مربوط به پیامک هایی است که از سمت سیمکارت های شخصی و به صورت انبوه ارسال می شود. از آنجایی که از این سیمکارت ها تنها برای ارسال پیامک انبوه استفاده شده و سرویس دیگری از آن فعال نیست، این تخلف بر اساس حجم زیادی از پیامک که بوسیله این سیمکارت ها ارسال می شود قابل شناسایی است. بنا بر این رگولاتوری از مشترکانی که این پیامک ها را دریافت می کنند خواسته که بوسیله کد دستوری، مشخصات این سیم کارتهای مزاحم را گزارش دهند. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آذرماه ۹۸ وعده تشدید برخورد با افرادی را که با شماره های شخصی مبادرت به ارسال پیامک های تبلیغاتی مزاحم می کنند داد و اعلام نموده بود که تصمیم دارد تمام سیمکارت های متعلق به مشترکی که از سیمکارت خود برای ارسال پیامک های مزاحم استفاده می نماید را غیرفعال نماید. البته بنظر می رسد این روش فعلاً اجرایی نشده است. مشترکان موبایل همین طور می توانند با شماره گیری کد دستوری ستاره هشتصد مربع (#۸۰۰*) نسبت به درخواست قطع سرویس پیامک های انبوه تبلیغاتی خود اقدام نمایند. در این سامانه علاوه بر امکان درخواست برای قطع خدمات و تبلیغات، گزینه ای نیز برای تبلیغ از خط شخصی وجود دارد که کاربر با واردکردن شماره موبایلی که از آن پیامک دریافت می کند می تواند آنرا گزارش داده تا رگولاتوری نسبت به مسدود کردن آن شماره اقدام نماید. 1399/03/16 23:53:31 2467 5.0 / 5 تگهای مطلب: خدمات , سرویس , كاربر , موبایل این پست عصر لینک را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط اروپا دست و پای متا را جهت استفاده از داده های کاربران بست تیک تاک و یوتیوب زیر تیغ تحقیقات اروپا وظیفه و تعهد اپراتورها اتصال سریع فیبرنوری است آموزش میکرو ابرو در بهترین آموزشگاه میکروبلیدینگ در تهران پنهان کاری شبکه های اجتماعی درباره ی جمع آوری اطلاعات فاش شد نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۵ بعلاوه ۲