خوراكیان به مهر خبر داد:
تشكیل شعبه ویژه كسب و كارهای فضای مجازی در تامین اجتماعی
عصر لینك: معاون محتوای مركز ملی فضای مجازی از تشكیل شعبه ویژه در سازمان تامین اجتماعی با هدف ساماندهی امور بیمه ای كسب وكارهای فضای مجازی و تعیین دستمزد مقطوع برای شاغلان این كسب و كارها، آگاهی داد.
امیر خوراكیان در گفتگو با خبرنگار مهر، از انعقاد تفاهم نامه ای میان مركز ملی فضای مجازی و سازمان تامین اجتماعی برای ساماندهی كسب وكارهای فضای مجازی آگاهی داد و اظهار داشت: این تفاهم نامه بر طبق یك پشتوانه نظری و پژوهشی و با مشاركت تمامی ذی نفعان كاملاً واقع بینانه و نتیجه بخش، تدوین شده است. وی ادامه داد: با اجرای این تفاهم نامه شاهد برنامه ریزی، راهبری و نظارت بر امور بیمه ای شاغلان كسب و كارهای فضای مجازی و ایجاد وحدت رویه در نمایش تمامی امور و خدمات بیمه ای به شاغلان این كسب و كارها خواهیم بود. همین طور پوشش بیمه ای در چارچوب قانون تأمین اجتماعی و سایر قوانین در حوزه بیمه های اجتماعی برای آنها توسعه خواهد یافت. معاون محتوای مركز ملی فضای مجازی با اشاره به تشكیل كارگروه ویژه و اختصاص شعبه ویژه برای كسب وكارهای فضای مجازی در سازمان تامین اجتماعی به عنوان یكی از مفاد این تفاهمنامه، اظهار داشت: این كارگروه با مسئولیت سازمان تامین اجتماعی، عضویت نماینده مركز ملی فضای مجازی كشور و با دعوت از ذی نفعان در صورت لزوم، تشكیل و مسائل بیمه ای مطروحه از طرف سازمان و كسب و كارهای فضای مجازی را رسیدگی كرده و تصمیمات لازم را می گیرد. خوراكیان با تاكید بر تسهیلات و حمایت های این تفاهم نامه، ادامه داد: برای سرعت بخشی به رسیدگی به تمامی مسائل و موضوعات بیمه ای واحدهای كارگاهی مربوط به كسب و كارهای فضای مجازی و با عنایت به پراكندگی آنها، سازمان تامین اجتماعی متعهد شده تا در سطح ادارات كل غرب و شرق تهران، دو شعبه ویژه و در مراكز سایر استان ها با توافق اداره كل تامین اجتماعی استان و حوزه اجرایی متولی كسب و كارهای فضای مجازی آن استان، یك شعبه ویژه تعیین كند. وی اظهار داشت: پیش بینی می نماییم پس از شكل گیری این شعب، به سرعت شاهد نتایج عملی این تفاهم نامه باشیم. معاون محتوای مركز ملی فضای مجازی خاطرنشان كرد: تصمیم گرفته شد تا درباب نحوه اعمال ماده ۳۵ قانون تامین اجتماعی برای طبقه بندی مزد یا حقوق بیمه شدگان شاغل در كسب و كارهای فضای مجازی و تعیین دستمزد مقطوع برای آنان، بررسی های لازم صورت گیرد. وی گفت: بر طبق این تفاهم نامه مقرر شد تا درباب به روزرسانی ضوابط و بخشنامه های كسب و كارهای حوزه فضای مجازی تصمیم گیری شده و راهكارهای پشتیبانی از كسب وكارهای خرد و نوپا بررسی شود. همین طور مواردی همچون كاهش مدت زمان بررسی پرونده ها، رفع مشكلات موردی این كسب وكارها، نمایش راهكارهای غیرحضوری نمایش خدمات بیمه ای به فعالان كسب و كارهای اینترنتی و چگونگی نحوه نمایش مستندات این كسب وكارها بر طبق ضوابط اجرایی و قوانین در این تفاهم نامه در نظر گرفته شده است. خوراكیان با اشاره به اینكه برای آموزش مباحث بیمه ای كسب وكارهای فضای مجازی در محیط های مجازی، آنلاین و پرمخاطب باز در این تفاهم نامه تمهیداتی در نظر گرفته شده است، اضافه كرد: اطمینان داریم با اجرای این تفاهم نامه، بخش مهمی از موانع بیمه ای برای كسب وكارهای فضای مجازی برطرف و ضمن تسهیل امور در این زمینه، شاهد تقویت و رشد تولید محتوای داخلی و بومی خواهیم بود.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب