روش استفاده از سامانه پیامك های مزاحم

روش استفاده از سامانه پیامك های مزاحم عصر لینك: سامانه رسیدگی به شكایات مربوط به پیامك های مزاحم تبلیغاتی راه اندازی شده و كاربران می توانند شماره های شخصی كه برایشان پیامك تبلیغاتی می فرستند را به این سامانه ارسال نمایند؛ اما برای ثبت صحیح درخواست در این سامانه، لازم است از قالب درستی استفاده گردد.



به گزارش عصر لینك به نقل از ایسنا، موج پیامك های تبلیغاتی كه زمانی گاه و بیگاه برای مشتركان ارسال می شد، با آگاهی آنها از نحوه غیرفعال كردن این پیامك ها فروكش كرد. البته بعد از آن كسب وكارها راهی را پیدا كردند كه همچنان به ارسال پیامك های تبلیغاتی ادامه دادند و این راه استفاده از سرشماره های شخصی بود. زمانی كه برای مشترك پیامكی با شماره شخصی ارسال می شد اما وقتی پیامك مورد نظر را باز می كرد، با متنی تبلیغاتی مواجه می شد.

اگرچه بعضی از كاربران نسبت به این پیامك ها و مزاحمتی كه ممكن بود در هر ساعتی از شبانه روز برایشان پیش آید، بی تفاوت بودند اما برخی كه این پیامك ها امانشان را بریده بود به مراجع مختلفی شكایت كردند تا سرانجام مسوولان تصمیم به ساماندهی این مورد گرفتند و راه هایی برای عدم دریافت پیامك های تبلیغاتی عنوان شد از جمله شماره گیری كدهای دستوری و تماس به مراكز اطلاع رسانی. با این حال هنوز راهی برای لغو پیامك هایی كه از شماره های شخصی ارسال می شدند وجود نداشت.

پیگیری لغو پیامك های مزاحم تبلیغاتی در زمان وزارت محمود واعظی هم انجام و راه هایی برای لغو آنها عرضه می شد. اما زمانی كه محمدجواد آذری جهرمی به عنوان وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات منصوب گردید، این مورد را جدی تر پیگیری كرد و از تولید سامانه ای برای دریافت گزارش های آنلاین شكایات مزاحمت های ناشی از پیامك های تبلیغاتی كه با شماره های شخصی ارسال می شدند اطلاع داد.

جهرمی ضمن تاكید بر ساماندهی فضای مجازی برای بهره گیری كسب وكارها اظهار نمود: پیامك های تبلیغاتی مزاحم آرامش حریم خصوصی مردم را به هم ریخته است. بعد از ساماندهی پنل های ارسال انبوه با استفاده از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، اكنون ارسال این پیامك ها با استفاده از شماره های عادی فزونی یافته است. صاحبان كسب وكار باید به حریم خصوصی مردم احترام بگذارند و متوجه این مورد باشند كه این نوع تبلیغات اثر عكس دارد.

پس از آن حسین فلاح جوشقانی -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی- هم با اشاره به ساماندهی پیامك های تبلیغاتی كه با شماره های شخصی برای مشتركان تلفن همراه ارسال می گردد تا آخر مهرماه، اظهار نمود: با عنایت به نیاز به ساماندهی پیامك های تبلیغاتی كه با شماره های شخصی ارسال می شوند، ارتقای سامانه ۱۹۵ و راه اندازی بخش دریافت شكایات با استفاده از پیامك ضروری است تا مشتركان تلفن همراه در صورت لزوم بتوانند پیامك تبلیغاتی و شماره ارسال كننده را با استفاده از پیامك به این سامانه ارسال كنند.

در نهایت وزیر ارتباطات به وعده خود عمل كرد و از مسدود شدن شماره های پیام دهنده با گزارش پیامكی شهروندان به سامانه ۱۹۵ اطلاع داد. وی با اشاره به راه اندازی این سامانه توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: این سامانه گزارش های مردمی را در مورد مزاحمت های تبلیغاتی برخی شماره ها دریافت می كند و بعد از بررسی های لازم توسط مراجع ذی صلاح شماره ریپورت شده و مسدود می گردد.

البته راه اندازی سامانه ۱۹۵ در ایام ابتدایی خود با مشكلاتی مواجه بود. از جمله اینكه در حالی كه مقرر شده بود پیامك ارسالی به این سامانه مجانی باشد، با گذشت چند روز كاربران از دریافت هزینه هنگام ارسال پیامك به این سامانه خبر دادند. این خبر توسط وزیر ارتباطات تایید شد اما وی با اشاره به اینكه به علت پیكره بندی اشتباه در سامانه این هزینه كسر می شد، از بازگشت هزینه های دریافت شده به حساب مشتركان در ایام آینده اطلاع داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پیامك هایی كه به این سامانه ارسال شده اند، اظهار نمود: مجموعا تابحال ۴۰ هزار پیامك به این سامانه واصل كه نصف آن به شكل صحیح ارسال شده و از مجموع گزارشات دریافتی، سیم كارت های مزاحم بسیاری شناسایی و مسدود شده است.

با توجه به سازوكار سامانه ۱۹۵، كافی است شماره شخصی كه اقدام به ارسال پیامك تبلیغاتی كرده است را برای این سامانه پیامك كنید؛ اما ممكن است بعضی از كاربران هنگام استفاده از این سامانه با مشكلات دیگری مواجه شده و پیامی مانند پیام زیر را دریافت كرده باشند.







بنابراین لازم است از قالبی كه در شكل آمده است، یعنی نوشتن شماره تلفن بدون فاصله، برای ارسال پیامك استفاده كنید تا درخواست شما در سامانه ۱۹۵ ثبت شده و با پیگیری درخواستتان، دیگر شاهد دریافت پیامك های مزاحم نباشید.







 

1396/07/30
13:38:18
5.0 / 5
5080
تگهای مطلب: فناوری , شبكه ملی اطلاعات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
asrelink.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عصر لینك محفوظ است

عصر لینك

معرفی وبسایتهای خوب