ایلان ماسك مدعی شد

تهدید اپل برای حذف توییتر از اپ استور

تهدید اپل برای حذف توییتر از اپ استور به گزارش عصر لینک، ایلان ماسک، اپل را متهم کرد که تهدید کرده است توییتر را از فروشگاه برنامه اپ استور حذف می کند اما به سبب آن اشاره نکرد.



به گزارش عصر لینک به نقل از ایسنا، مدیرعامل توییتر و تسلا اعلام نمود اپل، توییتر را بر سر درخواستهای نظارت بر محتوا تحت فشار گذاشته است.

این اقدام که از طرف اپل تائید نشده است، غیرمعمول نیست برای اینکه این شرکت همیشه مقررات خودرا اعمال کرده و قبل از این، اپلیکیشن هایی مانند گب و پارلر را از فروشگاه برنامه خود حذف کرده بود.

اپلیکیشن شبکه اجتماعی پارلر که محبوب محافظه کاران آمریکایی است، بعد از اینکه شیوه های نظارت بر محتوای خودرا بروزرسانی کرد، در سال ۲۰۲۱ به فروشگاه برنامه اپل برگردانده شد.

ماسک که ماه میلادی گذشته، توییتر را در قراردادی به ارزش ۴۴ میلیارد دلار خرید، در توییتی نوشت: اپل تبلیغات در توییتر را متوقف کرده است. آیا آنها از آزادی بیان در آمریکا متنفرند؟ وی در توییت دیگری، با تگ کردن حساب تیم کوک، مدیرعامل اپل، از او پرسید: اینجا چه خبر است؟

راندال پیکر، استاد دانشکده حقوق دانشگاه شیکاگو در این زمینه اظهار داشت: مشخص نیست این مسئله را چقدر باید جدی گرفت؟

طبق آمار شرکت ارزیابی تبلیغات پت متیکس، اپل که ارزشمندترین شرکت جهان است، در فاصله ۱۰ تا ۱۶ نوامبر برای تبلیغات در توییتر، ۱۳۱ هزار و ۶۰۰ دلار هزینه کرد که کمتر از ۲۲۰ هزار و ۸۰۰ دلار در فاصله ۱۶ تا ۲۲ اکتبر بود.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک سند داخلی توییتر نوشت: در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲، اپل بزرگترین آگهی دهنده در توییتر بود و ۴۸ میلیون دلار هزینه کرده بود که بیش از چهار درصد کل درآمدش در طول این مدت بود.

یکی از توییت های اعتراضی ماسک مربوط به دریافت تعرفه ۳۰ درصدی اپل از طراحان نرم افزار برای خریدهای درون برنامه ای بود و اظهارات ماسک نشان داد که مایل است بجای پرداخت کمیسیون، به جنگ اپل برود.

این تعرفه، انتقاد و شکایت از طرف شرکت هایی نظیر اپیک گیمز را به همراه داشته و به تحقیقات توسط رگولاتورها در سراسر جهان منتهی شده است. این تعرفه می تواند روی تلاش ایلان ماسک برای افزایش درآمد حاصل از خدمات اشتراک در توییتر و جبران افت درآمد تبلیغاتی، اثر بگذارد. شرکت های بزرگ از جنرال میلز گرفته تا خودروساز لوکس آئودی امریکا، تبلیغات در توییتر را از زمان خریداری شدن این شرکت شبکه اجتماعی توسط ایلان ماسک متوقف کرده اند و ماسک اوایل ماه میلادی جاری اعلام نمود این شرکت با افت عظیم درآمد روبرو شده است. فروش تبلیغات، حدود ۹۰ درصد از درآمد توییتر است.

بر اساس گزارش رویترز، ایلان ماسک که خودرا طرفدار باخبر آزادی بیان می داند و طی چند روز گذشته حساب های توییتری مختلفی همچون حساب کاربری دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا را برگردانده است، گروههای کنشگر را عامل این کاهش درآمد می داند.





منبع:

1401/09/09
10:17:59
0.0 / 5
454
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
asrelink.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عصر لینك محفوظ است

عصر لینك

معرفی وبسایتهای خوب