معاون مركز ملی فضای مجازی در گزارش عصر لینك؛

مشكلات حقوقی و دعاوی پیام رسان های بومی شناسایی شد

مشكلات حقوقی و دعاوی پیام رسان های بومی شناسایی شد به گزارش عصر لینک معاون مرکز ملی فضای مجازی از شناسایی مشکلات حقوقی و دعاوی در ارتباط با پیام رسانهای بومی با مشارکت قوه قضاییه اطلاع داد وگفت: دستورالعمل شفاف سازی مباحث حقوقی این کسب و کارها بزودی عرضه می شود.


امیر خوراکیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه بخشی از اهداف مدنظر در حوزه توسعه پیام رسان های بومی محقق شده است و شواهد نشان داده است که با پیشرفت هایی در این عرصه روبرو می باشیم، اظهار داشت: فاز نخست پشتیبانی از پیام رسان های بومی به اتمام رسیده است و الان شاهد می باشیم که پیام رسان های بومی در کشور، مشکلات فنی را پشت سر گذاشته اند. بدین سان بخشی از اهداف ما محقق شده است. وی اظهار داشت: در طراحی فاز دوم حمایتی از پیام رسان های بومی، وارد یک برنامه مدون شده ایم و مشکلات در ارتباط با این کسب و کارها را شناسایی و پیگیری می نماییم تا اهداف مدنظر در این عرصه به صورت کامل محقق شود. معاون مرکز ملی فضای مجازی تصریح کرد: مشکلات حقوقی و دعاوی در رابطه با پیام رسان ها و پلت فرم های بومی در کارگروهی که با مشارکت قوه قضاییه تشکیل شده است، در دست شناسایی و پیگیری است و امیدواریم بزودی به نتیجه برسد. خوراکیان اضافه کرد: در حالیکه تابحال مسئولیت پلتفرم، مسئولیت تولیدکننده محتوا و مسئولیت کاربر تفکیک نشده و دقیق و شفاف نبوده است، در این کارگروه به دنبال دقیق سازی موضوعات هستیم. چون که به صورت یک جانبه نمی توان مسئولیت کل یک پلت فرم را متوجه یک نفر کرد. بر این اساس باید هم کاربر و هم صاحبان پلت فرم و محتوا در این حوزه مسئولیت پذیر باشند. وی افزود: ازاین رو در حال دقیق سازی موضوعات هستیم و بزودی دستورالعمل شفافی در این حوزه تدوین کرده و عرضه خواهیم کرد. معاون مرکز ملی فضای مجازی، ظرفیت بوجود آمده در مرکز داده وزارت ارتباطات را از دیگر اقدامات حمایتی برای پیام رسان های بومی در جهت افزایش زیرساخت ها عنوان نمود و در پاسخ به انتقاداتی که نسبت به ظرفیت این مرکز وجود دارد، اظهار داشت: این مرکز اخیرا بوجود آمده و اساسا ارتقا پیدا می کند. با وجود فضای بزرگی که تدارک دیده شده است، این مرکز داده تا ۴ برابر نسبت به فاز اول افزایش ظرفیت خواهد داشت. خوراکیان تصریح کرد: در فاز دوم طرح پشتیبانی از پیام رسان های بومی، با عنایت به ارزیابی های انجام شده از عملکرد پیام رسان ها با استفاده از شاخصهای کمی و کیفی، به صورت مشخص پشتیبانی از ۶ پیام رسان بومی را برنامه ریزی کرده و دنبال می نماییم.


منبع:

1399/10/13
13:27:49
0.0 / 5
991
تگهای مطلب: تولید , حقوق , فضای مجازی , كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
asrelink.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عصر لینك محفوظ است

عصر لینك

معرفی وبسایتهای خوب