معاون دولت الكترونیك عنوان كرد:

همگرایی دستگاه ها با دولت الكترونیك

همگرایی دستگاه ها با دولت الكترونیك به گزارش عصر لینك معاون دولت الكترونیك سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به افتتاح فاز نخست دولت الكترونیك در هفته آینده، اظهار داشت موضوع دولت الكترونیك یكپارچگی خدمات و همگرایی دستگاه ها برای ارائه سرویس می باشد.


رضا باقری اصل درباره دولت الكترونیك و فعالیت هایی كه در این حوزه انجام شده است، گفت : موضوع دولت الكترونیك، یكپارچگی خدمات و همگرایی دستگاه ها برای ارایه سرویس است .
وی با اشاره به اینكه دستگاه های اجرایی در این زمینه به حدی از بلوغ رسیده اند، افزود : دستگاه های اجرایی تا جایی كه نیاز به تبادل اطلاعات و سرویس با دستگاه های دیگر ندارند تا انتهای كار به مردم سرویس مناسبی ارایه می كنند و در یك مدل تراكنشی كامل می توانند تبادل داشته باشند.
ضعف دستگاهها در تبادل سرویس ها با سایر دستگاهها است
باقری اصل تصریح كرد: دستگاه های اجرایی در جایی ضعیف عمل می كنند و یا متوقف می شوند كه نیازمند تبادل اطلاعات و سرویس با بقیه دستگاه ها هستند و این توقف فقط زیرساختی نیست و در یكپارچه كردن در بستر مدیریت، سیاست گذاری استانداردهای اطلاعات ، حكمرانی اطلاعات و در نهایت شبكه، اطلاعات و سرویس ها نیز وجود دارد.
وی در ادامه به حضور دولت الكترونیك در نمایشگاه الكامپ نیز اشاره كرد و اظهار داشت: برای دومین سال متوالی در دولت یازدهم سالنی به دولت الكترونیك در نمایشگاه الكامپ اختصاص یافت و دستگاه ها با فعالیت هایی كه بر اساس مصوبه نقشه اجرایی دولت الكترونیك انجام داده بودند در این سالن حضور داشتند.
ارائه زیرساختهای دولت الكترونیك توسط سازمان فناوری اطلاعات
معاون دولت الكترونیك سازمان فناوری اطلاعات تاكید كرد: سازمان فناوری اطلاعات بنا بر احكام قانونی و احكام قانون برنامه ششم توسعه مكلف شده است تا مسیر و زیرساخت های این یكپارچگی را فراهم كند و از این جهت این سالن با این ویژگی تداعی كننده این مفهوم بود .
وی با بیان اینكه مفهوم راه اندازی این سالن در الكامپ نشان دهنده بحث یكپارچگی دولت است، افزود: دستگاه هایی كه درحوزه دولت الكترونیك پیشرو بوده اند در بر پایی این سالن مشاركت كردند و با ارایه سرویس های خود، جسارت ارایه سرویس در یك بستر یكپارچه را از خود نشان دادند.
باقری اصل تاكید كرد: حتی اگر به عنوان یك كاربر هم به این سالن مراجعه می كردیم متوجه تغییر نگرش دستگاه های حاضر در این سالن به سمت یكپارچگی می شدیم.
برگزاری جلسه هماهنگی با دستگاه ها برای افتتاح دولت الكترونیك و همراه
وی با بیان اینكه همه این حركت ها نوید این را می دهد كه بتوانیم فاز اجرایی دولت الكترونیك و یكپارچه خدمت محور را عملیاتی كنیم، تاكیدكرد : با دستور وزیر ارتباطات ، جلسه هماهنگی با دستگاه های مرتبط با این موضوع برگزار شده است و در این جلسه فعالیت هایی كه برای خدمت محوری و یكپارچه سازی در دولت الكترونیك انجام شد را، با دستگاه های اجرایی مرور كردیم و با هماهنگی های انجام شده، فاز اول توسعه دولت الكترونیك هفته آینده افتتاح می شود.
معاون دولت الكترونیك سازمان فناوری اطلاعات در زمینه نحوه اطلاع رسانی خدمات ارایه شده توسط دستگاه های دولتی نیز گفت : خدمات دولت به چند دسته ، خدمات دولت به دولت ، خدمات دولت به كسب و كارها و دولت به مردم تقسیم می شود ، البته سرویس دولت به كارمندان هم در این حوزه وجود دارد.
وی خاطر نشان كرد: هر دسته از این خدمات وقتی نمود عینی پیدا می كند كه نخست كار مردم تسهیل شده باشد و دوم اینكه مردم بتوانند از یك پنجره واحد، دسترسی خود را به این خدمت داشته باشند.
باقری اصل به همكاری با سازمان امور استخدامی در این حوزه اشاره كرد و گفت: بر این اساس خدمات دستگاه های اجرایی با همكاری سازمان امور استخدامی، برای نخستین بار در كشور احصا شد و باز مهندسی دستگاه های اجرایی كشور هم بر اساس شناسنامه خدمات، انجام می شود .
راه اندازی درگاه ملی دولت هوشمند
وی اظهار داشت: شناسایی پنجره ای واحدی كه از طریق آن خدمت ارایه می شود ، گام بعدی بود كه برای این هدف، درگاهی به نام درگاه ملی دولت هوشمند راه اندازی شد ، بطوریكه از طریق این درگاه شناسنامه خدمات دستگاه ها به عرضه عموم گذاشته شود تا سرویس های كه فعال می شود در این پورتال قابل نمایش باشد .
معاون دولت الكترونیك سازمان فناوری اطلاعات كار پوشه و دولت همراه را دوگام اساسی دیگر در این حوزه عنوان كرد كه باعث نمود عینی خدمات یكپارچه برای مردم می شود .
وی با اشاره به افزایش تعداد كاربران اینترنت پرسرعت از ۳.۵ میلیون به ۵۰ میلیون كاربر پرسرعت نیز خاطر نشان كرد : این نویدی است برای اینكه خدمات را ،در بستر یكپارچه بر روی تلفن همراه هوشمند ارایه كنیم و همچنین بستری برای دستگاه های اجرایی است كه تاكنون برای ارتباط با مردم و ارایه سرویس به آنها از روش های حضوری ، دفاتر پیشخوان ، وب سایت و پیامك استفاده می كردند.
طرح كار پوشه ایرانیان به صورت آزمایشی درحال اجرا است
باقری اصل به كار پوشه ایرانیان به عنوان گام نخست در این زمینه اشاره كرد و گفت: در كارپوشه ایرانیان برای هر كاربر ایرانی یك كارپوشه ساخته می شود و به این صورت تمام ایرانیان می توانند كارپوشه داشته باشند و برای انجام این كار با دریافت اثر انگشت و احراز هویت به سادگی این كارپوشه ایجاد می شود و بعد از ثبت نام از دستگاه ها برای كاربر پیامك ارسال می شود كه این طرح در حال حاضر به صورت آزمایشی در حال اجرا است.
وی تصریح كرد: موضوع كارپوشه در بستر دولت همراه دیده شده است و از طریق پیام هایی كه در این كارپوشه ارسال می شود می تواند ابلاغ یا نتیجه یك فرآیند و یا درخواست مجوز و نتیجه آن به فرد اعلام شود و همچنین تقاضای مدرك تحصیلی و یا پیگیری كاری در دستگاه و اداره ای باشد.
دولت همراه و ارایه سرویس های یكپارچه در بستر تلفن همراه
معاون دولت الكترونیك سازمان فناوری اطلاعات گام دوم در این زمینه را دولت همراه اعلام كرد و اظهار داشت: دولت همراه سامانه ای است كه در این سامانه سرویس های واحدی كه دستگاه ها ارایه می كردند به صورت یكپارچه در بستر تلفن همراه قرار می گیرد ، به طور مثال در پرداخت قبض به صورت یكپارچه و با همان بستر بانكی موجود عمل می شود .
ارائه بستر بازار اپلیكیشن ها در دولت همراه
وی با تاكید بر اینكه ودر دولت همراه، بستری هم مانند بازارهای اپلیكیشن ها ایجاد شده است، افزود: تمام نرم افزارهای دولت، كه احراز اصالت و تمامیت داده ای ، كیفی و امنیتی می شود؛ بر روی این بستر قرار می گیرد و مردم با اطمینان خاطر می توانند از آن استفاده كنند.
باقری اصل با اشاره به فعالیت های انجام شده در این حوزه، تاكید كرد: عملا بستر یكپارچه در آینده ای نزدیك، فعال می شود و با پیوستن دستگاه های مختلف به آن در دولت الكترونیك، آماده ارایه سرویس به مردم است.
 

1396/05/05
00:36:18
5.0 / 5
3882
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
asrelink.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عصر لینك محفوظ است

عصر لینك

معرفی وبسایتهای خوب